Hlavní stránka Novinky a Články

Novinky a Články

VETERÁNI A RENOVACE

ZÁSADY RENOVACÍ KOL

Hodnocení: 60% autor: Jakub Pernica datum: 2.3.2017

ZÁSADY RENOVACÍ KOL Cyklistiku a kola vnímám od dětství jako součást svého života. S nostalgií vzpomínám, jak jsem z dětské sedačky, kterou měl můj táta přimontovanou na horní rámovce Favoritu, zažíval první okamžiky za řídítky kola, nebo jak jsem se na starém kole BMX proháněl Beskydami. Uplynulo dvacet let a dříve opovrhovaná kola značek Favorit, Eska, Liberta a mnoho dalších, se stala raritními kousky. Díky mým cyklistickým začátkům z dětství, jsem si vybudoval vztah ke starým kolům a jejich renovace se staly mým koníčkem. Chtěl bych jen zdůraznit, že tento článek, je pouze mým pohledem, jak vnímám stará kola a jak si myslím, že by s nimi mělo být zacházeno, když je chce někdo renovovat.

více

PRODEJ CYKLOVETERÁNA

Hodnocení: 100% autor: Václav Bílek datum: 29.6.2016

PRODEJ CYKLOVETERÁNA To, že auto i moto veteráni jsou dnes velkým byznysem je známá věc. Poslední dobou ale narůstá obrovská poptávka i po starých kolech, jako jsou Eska, Stadion, Favorit, Zbrojovka apod. (a to nemluvím o veteránech italské produkce). Retro prostě frčí.

více

LEHKÁ RENOVACE FAVORITA

Hodnocení: 50% autor: Václav Bílek datum: 16.3.2016

LEHKÁ RENOVACE FAVORITA V tomto článku vám popíši, jak jsem postupoval při lehké renovaci Favorita F12 s rokem výroby 1989.

více

RENOVACE VETERÁNŮ – OBECNĚ

Hodnocení: 100% autor: Václav Bílek datum: 16.2.2016

RENOVACE VETERÁNŮ – OBECNĚ Renovací se rozumí navrácení opotřebované nebo jinak poškozené věci do původního geometrického tvaru, rozměru, složení atd. Renovovat můžeme auta, kola, domy, starožitnosti a jiné. V tomto článku budu psát o renovaci veteránů starých kol (platí obecně pro všechny dopravní prostředky). Ještě poznamenám, že veterán je např. kolo starší 20-25 let. Ne vždy je potřeba veterána rozebírat, lakovat nebo chromovat. Pokud jde zachovat původní patina, tak je to 100% lepší, než stroj, který vypadá, jakoby právě vyjel z linky. To potom není veterán, ale nový stroj. Když není jiná možnost, tak je to naopak správné řešení – zachováte ho pro další generace. Pokud je totiž renovace provedena ohleduplně, tak za pár desítek let chytne stroj opět patinu a stane se z něj zrenovovaný veterán. Pořád lepší, než aby skončil na bazaru jako rozebraný a určený pro prodej ND.

více