Hlavní stránka Novinky a Články LEHKÁ RENOVACE FAVORITA

Novinky a Články

LEHKÁ RENOVACE FAVORITA

autor: Václav Bílek datum: 16.3.2016

LEHKÁ RENOVACE FAVORITA V tomto článku vám popíši, jak jsem postupoval při lehké renovaci Favorita F12 s rokem výroby 1989.

 

Favorita jsem koupil od prvního majitele, který na něm nenajel ani 500 km, tudíš byl velice zachovalý.

    

 

Jelikož ale každý stroj časem stárne, bylo potřeba Favorita rozložit, kompletně vyčistit a opravit případné nedostatky.

Nejprve jsem tedy začal tím, že jsem Favorita kompletně rozložil a všechny díly vyčistil. Díly jsem dříve čistil pouze v benzínu, ale u veteránů se mi tento způsob neosvědčil, protože mi benzín naleptával staré plastové díly a lak rámu. Přešel jsem tedy na Cyklostar (není tolik účinný, ale čistí solidně a hlavně šetrně).

Po očištění všech dílců jsem objevil na několika komponentech stopy rzi. Pokud jde o lehkou korozi, ve většině případech použii kyselinu citronovou (viz. fórum) a po té konkor (můžete i konzervační olej). Když se jedná o rozsáhlejší korozi, přistupuji k nové povrchové úpravě (chrom / zinek). Zde mi vystačila pouze kyselina citronová a konkor. 

    

 

V dalším kroku jsem zrepasoval náboje (kónusy + kuličková ložiska) a vycentroval ráfky. Servisní postup pro servis a seřízení kónusového náboje najdete zde.

 

Přední odrazku + pření a zadní světlo jsem pečlivě vyleštil zubní pastou.

 

Dále následovala oprava odlepeného potahu sedla chemoprenem a impregnace potahu.

    

 

Montáž nové omotávky. Servisní postup pro montáž omotávky najdete zde.

    

 

Všechny díly jsem si pěkně rozložil na bílé prostěradlo a začal postupně skládat.

    

 

Výsledek je 100%.

    

 


Diskuse

Zobrazit vše Zobrazit vybrané Vložit příspěvek


Podobné články

RENOVACE VETERÁNŮ – OBECNĚ

Hodnocení: 100%

RENOVACE VETERÁNŮ – OBECNĚ Renovací se rozumí navrácení opotřebované nebo jinak poškozené věci do původního geometrického tvaru, rozměru, složení atd. Renovovat můžeme auta, kola, domy, starožitnosti a jiné. V tomto článku budu psát o renovaci veteránů starých kol (platí obecně pro všechny dopravní prostředky). Ještě poznamenám, že veterán je např. kolo starší 20-25 let. Ne vždy je potřeba veterána rozebírat, lakovat nebo chromovat. Pokud jde zachovat původní patina, tak je to 100% lepší, než stroj, který vypadá, jakoby právě vyjel z linky. To potom není veterán, ale nový stroj. Když není jiná možnost, tak je to...

PRODEJ CYKLOVETERÁNA

Hodnocení: 100%

PRODEJ CYKLOVETERÁNA To, že auto i moto veteráni jsou dnes velkým byznysem je známá věc. Poslední dobou ale narůstá obrovská poptávka i po starých kolech, jako jsou Eska, Stadion, Favorit, Zbrojovka apod. (a to nemluvím o veteránech italské produkce). Retro prostě frčí.