Hlavní stránka Novinky a Články NASTAVENÍ ROZVODU NA MOTOCYKLU PITBIKE AGB 29 140CCM

Novinky a Články

NASTAVENÍ ROZVODU NA MOTOCYKLU PITBIKE AGB 29 140CCM

autor: Václav Bílek datum: 3.2.2017

NASTAVENÍ ROZVODU NA MOTOCYKLU PITBIKE AGB 29 140CCM Zima je dlouhá a na kole se jezdit nedá. Vždy jsem chtěl nějakou terénní motorku a proto jsem si pořídil motocykl pitbike AGB 29, 140ccm. Jelikož byl v zuboženém stavu, tak jsem dělal kompletní GO tohoto motocyklu, včetně motoru. Chci se s vámi podělit o jednu servisní zkušenost, kterou jsem ani po dlouhém hledání na internetu nenašel. Jedná se o nastavení rozvodu a ventilové vůle na tomto 4-taktním stroji. Tento článek jsem zařadil do kategorie OSTATNÍ, protože se to netýká cyklistiky, ale věřím, že někomu pomůže při servisním zásahu.

Nastavení rozvodu

Můj děda vždy říkával, že píst se musí nastavit do horní úvratě a vačky na střih. Je to pravda. Toto pravidlo platí pro všechny 4-taktní jednoválcové motory.

My to máme ulehčeno. U tohoto motoru je totiž nastavení rozvodu označeno značkami na hlavě, karteru a zapalování. Rada mého dědy bude tedy sloužit pouze jako kontrola.

Postup

1. Nastavíme magneto na T (timing) vůči drážce v karteru.

2. Zkontrolujeme, zda je píst v horní úvrati.

3. Nastavíme řetězové kolo vetším dolíkem vůči zářezu v hlavě.

4. Zkontrolujeme vačky, zda-li jsou ve střihu.

 

Nastavení ventilových vůlí

Je to jednoduché. Dáme píst do horní úvratě a vačka pro výfuk, popř. pro sání je v dolní poloze. Zde nastavíme předepsanou vůli. Nejprve nastavuji sací vačku, poté výfukovou (pootočením kliky). V dolních polohách vaček nastavíme vůli sací  0,1mm a výfukovou – 0,15mm. 

Pokud máte nějaké připomínky, popř. dotazy, určitě je napiště do komentářů.

Foceno telefonem...

 


Diskuse

Zobrazit vše Zobrazit vybrané Vložit příspěvek